dissabte, 18 de febrer de 2012

Recerca AULA 2.0: les tecnologies a l'aula milloren l'aprenentatge però requereixen un nou sistema d'avaluació


Veure nota de premsa aquí.

, en gran mesura estem avaluant la capacitat dels nostres alumnes per a actuar com a petits Googles o Wikipedias ... quan hauríem d'avaluar la seva capacitat per a localitzar amb rapidesa a Google i Cia. les informacions necessàries en cada cas per tal d'aplicar-les de manera eficaç i eficient a la resolució dels reptes i problemes que se'ls vagin presentant.

És qüestió de temps. Abans entrenàvem als alumnes per a que actuessin com a calculadores fent llargues operacions, arrels quadrades, càlcul de determinants... avui ja ens hem adonat que hi ha tot tipus de calculadores, i el que busquem (més enllà d'unes habilitats bàsiques de càlcul mental i operatori) és que els alumnes utilitzant les calculadores resolguin múltiples problemes ràpid i bé.

En un futur, s'acceptarà l'ús de Google (o el seu successor) com avui s'accepta (i exigeix) l'ús de la calculadora.



ALTRES NOTES DE PREMSA


Aules 2.0: el valor afegit de la tecnologia a les aules (9/10)


Una correcta aplicació de les TIC pot millorar els resultatsacadèmics  (10/11)





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada